Kuopio goes Shanghai -projekti

Vuonna 2017 olin mukana toteuttamassa Kuopion kaupungin yli puoli vuotta kestänyttä Kuopio goes Shanghai -projektia, joka huipentui juhlanäyttelyyn Shanghaissa. Vastuullani oli aikatauluttaa projektin viestintätoimet sekä huolehtia niiden toteutuksesta. Tuotin näyttelyä koskevat sisällöt suomeksi ja englanniksi Kuopion kaupungin ja BusinessKuopion nettisivuille, tiedotteisiin, sosiaalisen median kanaviin (Facebook, Instagram ja Twitter), Suomi 100 -sivustolle, Kohtaamisia-lehteen ja Kuopio-Tahko markkinointi Oy:n sivuille.

Kuopio – Capital of Lakeland -näyttely oli osa Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden ohjelmaa sekä kaupunkien yhteistä kulttuurisopimusta. Näyttelyssä pääosassa oli suomalaisen naisen tarina kansainvälisesti tunnetun kuopiolaisen muotoilijan ja lasitaiteilijan Ritva-Liisa Pohjalaisen lasitaideteoksin. Yksi näyttelyn teemoista oli Kuopion rooli Järvi-Suomen pääkaupunkina ja houkuttelevana matkailukohteena.

Projekti tarjosi minulle huikean mahdollisuuden toteuttaa kansainvälistä viestintää ja tutustua Kuopion ja Shanghai Pudongin ystäväkaupunkitoimintaan.

10.05.2020
#sisallontuotanto
Minna Akiola
minna@akiolamedia.fi
Akiola-Media Oy oli mukana suurimmassa kansainvälisessä näyttelyponnistelussamme Kuopio goes Shanghai -projektissa. Näyttelyn näkyvyys oli merkittävä Kuopion tunnettuuden parantamisen näkökulmasta. Näyttelyä edeltävä, näyttelynaikainen ja näyttelyn jälkeinen viestintä toimi tuloksellisesti yhteistyössä Akiola-Median kanssa.
Kirsi Soininen, markkinointijohtaja
Kuopion kaupunki